kotek34
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Water Car - True or false...? - 2007/08/23 01:50
Witam! Jak widac temat nie nowy, a zapewne wszystkim dobrze znany.
Znalazlem w intrnecie dwa schematy, przedstawiajace schemat takiej instlacji.
http://www.spiritofmaat.com/archive/feb2/carplans.htm
http://www.cyberspaceorbit.com/fuelcell.html
Osobiscie skupialem sie na planach z pierwszego linku, wiec jesli ktos jest zainteresowany szegolami prosze pisac a wyjasnie dzialanie i budowe.
Inna kwestia. Co o tym sadzicie? Czy to moze dzialac? Moze ktos w internecie natknal sie na informacje dotyczace tych instlacji (szczegolnie pierwszej) definitywnie przekreslajacych ich dzialanie, czyli krotko mowiac oznaczonych jako FAKE.
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji. kotek34
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
eurall
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/23 06:07
Edytowany przez: eurall, w: 2007/08/23 06:12
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
eurall
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/23 06:10
Edytowany przez: eurall, w: 2007/08/23 06:12
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
eurall
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/23 06:11
Witam tu masz polską wersje opisu tego cuda
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
diesel42
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/23 14:22
Według mnie będzie działać ale dość ciężko to uzyskać ze względu na to że w opisie euralla (pierwszy raz czytałem tak dobrą POLSKĄ publikację na temat wynalazku Carla Celli do tej pory wszystko było po angielsku) należy m.in. wymienić zawory na nierdzewne a tłoki i cylindy pokryć warstwą masy ceramicznej, może by ceramizery pomogły ale w każdym razie dużo roboty ale jak widac jak najbardziej możliwe
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
kotek34
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/23 15:38
Wielkie dzieki @eurall za wstawienie linku. Zaraz zabieram sie za lekture. Pozdrawiam! kotek34
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
eurall
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/24 05:50
Nie trzeba nic zmieniac to sa tylko sugestie zeby zabespieczyc silnik na dłuzsza mete nie zauwarzyłem wielkich zmian w silniku
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
diesel42
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/24 10:06
Jednak ja po moich ostatnich nieudanych "zabawach" z obniżeniem spalania co o mało nie skutkowało zniszczeniem silnika podchodze do sprawy trochę z obawą Z drugiej strony czy jest wogóle możliwe zdobycie do danego auta zaworów ze stali nierdzewnej ? Zaciekawił mnie też fragment o gaźniku Pogue, podobno jest to jeden z tych "niechcianych" patentów, nawet na stronach urzędu patentowego w USA nie był dostępny tekst do tego wynalazku a tylko jakiś rysunek z lat 30. 
pozdrawiam
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
andreas50
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/24 21:37
Gaźnik Pogue to bardzo ciekawy temat.Nie wiem czy wszyscy wiedzą, że dzięki temu gaźnikowi amerykanie wygrali kampanię w Afryce w czasie drugiej wojny światowej.Niestety po wojnie a nawet chyba wcześniej koncerny paliwowe postarały się o to by ten gaźnik nie działał psując benzynę poprzez dodanie do niej węglowodorów o dłuższych łańcuchach i dodatków ołowiowych niby polepszających benzynę każąc sobie za to płacić słono.Dopiero nie dawno zrezygnowano z dodatków ołowiowych pod silną presją Green Peace. ale w zamian dodano inne powodujące osiadanie się swego rodzaju nagaru na ważnych częściach ze względu na prawidłową pracę gaźników pracujących na zasadzie gaźnika Pouge i w końcu uniemożliwiając prawidłową pracę. Mam pewną koncepcję jak to ominąć niestety nie stać mnie w tej chwili na tego rodzaju próby,a na moim terenie nie ma nikogo z kim bym mógł te prace zacząć, a szkoda. Może w niedalekiej przyszłości zajmę się tym tematem praktycznie,ale nie umie konkretnie powiedzieć kiedy.
Edytowany przez: andreas50, w: 2007/08/24 21:47
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
andreas50
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/24 21:48
Znów dwukrotnie wyświetliło post. Skasowałem. Dodam do tego co napisałem wcześniej że w tej chwili pracuję nad innym projektem i dopiero po zakończeniu zabiorę się za powyższy.Osoby zainteresowane tym tematem proszę o kontakt - wielokrotnie podałem na tym forum swoje namiary. Gra jest warta świeczki , albowiem jak wynika z uproszczonych obliczeń wartość energetyczna 2 litrów benzyny jest taka, że powinna wystarczyć na przejechanie 100 km samochodem o pojemności 2000 cm3, jeden litr 1000 cm3.A wszystko to mamy dzięki zachłanności koncernów paliwowych przy cichym wsparciu rządu - podatki, wat, akcyza. Koncerny zrobią absolutnie wszystko, aby utrzymać wysokie dochody i nie cofną się przed niczym. Podam przykład. Czy wiecie ile rocznie wpływa w samych stanach wniosków patentowych obniżających pobór paliwa w naszych samochodach - 50 ,a ile zostało wprowadzonych w ostatnich 50 latach , odpowiedzcie sobie sami na to pytanie. A wiecie co się stało z bardzo sprawnym , ekonomicznym i tanim silnikiem dwusuwowym - patent kupiły na spółkę firmy japońskie i amerykańskie i ślad po nim zaginął.Mógłbym podać więcej przykładów , tylko po co - szkoda moich nerwów.
Edytowany przez: andreas50, w: 2007/08/25 01:43
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
Dolas
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/27 22:28
Po zapoznaniu sie z opisem water car nie pozostaje mi nic innego jak stwierdzic ze ta instalacija jest łatwiejsza niz instalacija do LPG jedynie zabespieczenie silnika przed korozija jest tu najwiekszym problemem moze sie myle ale skoro w silniku bedzie spalanie i wysoka teperatura to teoretycznie cała wilgoc powinnła z silnika wyparowac
a jezeli chodzi o gaznik Pogue to ciesze sie ze ktos poruszył ten temat niestety trudno cos konkretnego o nim wyszukac na jakiej zasadzie ma on działać? andreas50 jezeli masz jakies linki do stron to prosze podaj na forum
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
andreas50
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/28 18:51
Gdzieś czytałem, że w schemacie water car jest błąd i nie wierzcie , że taka prosta instalacja da taką wydajność by można było na niej jeździć samochodem. A jeśli chodzi o linki o gaźniku Pogue to niestety ale nie mam. I nie jest też prawdą że cała wilgoć Ci wyparuje ż silnika. Zasada pracy gaźnika Pogue jest dość prosta.Jak wiadomo żeby można było cokolwiek zapalić np w komorze spalania silnika trzeba to coś doprowadzić do stanu pary i iskra powoduje zapalenie mieszanki paliwowo-powietrznej.Do 1936,a nawet do 1945r. kiedy benzyna składała się z węglowodorów o krótkich łańcuchach, a co za tym idzie miała ona niską temperaturę wrzenia - gaźnik Pogue działał dobrze, doprowadzając benzynę do stanu wrzenia i parowania (brał ogrzewanie z układu chłodzenia).Opary benzyny zmieszane z powietrzem powodowały że cała benzyna spalała się w komorze spalania silnika.Poprzez dodanie do benzyny węglowodorów o długich łańcuchach, a co za tym idzie wyższej temperaturze wrzenia - powyżej 100 st C spowodowano że te węglowodory nie mogły już parować i gaźnik przestał działać.Dzisiejsza benzyna ma temp. wrzenia w zakresie od 55 do 250 st C. Powoduje to że w komorze spalania silnika najpierw zapalają się pary węglowodorów o najmniejszych łańcuchach, od nich zapalają się węglowodory o średnich, a na końcu te o największych łańcuchach.Powoduje to po pierwsze wzrost temperatury w komorze spalania a po drugie spalanie tych węglowodorów o najdłuższych łańcuchach poza komorą w wydechu. Między innymi też dlatego koncerny paliwowe wspólnie z producentami samochodów każą nam słono płacić za katalizatory spalin dopalające to co nie zostało spalone w komorze. Dodam jeszcze do tego tyle, że im mniejsza rozpiętość temperatury wrzenia, tym wzrasta współczynnik wydajności, bo cała energia w paliwie jest zużyta do rozprężenia, a tym samym do pracy, a nie do wzrostu temperatury bloku silnika. Podam przykład - materiały wybuchowe mają pojedynczą temperaturę wrzenia, choćby nitrogliceryna i dlatego się ją stosuje do gaszenia zapalonych szybów naftowych - nie wytwarza ona dużej temperatury. Pomyślcie jaką sprawność miałby silnik gdyby benzyna też miała pojedynczą temperaturę wrzenia. Chodziło by jedynie o materiały z których zbudowany byłby silnik wytrzymujący takie naprężenia - wartość stukową (chyba tak się to nazywa) jak nie to mnie poprawcie), ale z tego co się orientuję nie jest ona taka wysoka. I tyle byłoby teorii na temat gaźnika Pogue. Trochę to zagmatwałem, ale myślę, że dość prosto wytłumaczyłem. a jak by coś było jeszcze niezrozumiałe to proszę pisać, w miarę swoich możliwości postaram się pomóc.
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
eurall
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/29 05:40
Witam znalazłem cos takiego o pogue http://www.rexresearch.com/pogue/1pogue.htm
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
diesel42
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/29 08:49
andreas50:
w tym konkretnym pdf. (palna_woda) czy wogóle ? bo jak dobrze sie doszukać to nawet na filmach na video google są wstawki ze schematami elektrycznymi ( w tym wypadku Stana Mayera)
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
andreas50
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/29 12:41
Czytałem o tym tu http://www3.telus.net/chemelec/Projects/Hydrogen/Hydrogen.htm albo http://www3.telus.net/chemelec/Projects/Hydrogen/H-Cell.htm może się też przydać jeśli ktoś chciałby to zrobić http://www3.telus.net/chemelec/Projects/PWM/PWM.htm http://www3.telus.net/chemelec/Projects/Power-Supply/Power-Supply.htm http://www3.telus.net/chemelec/Projects/MC1466/MC1466.htm tak mi się wydaje ,że chyba tam o tym czytałem.
Edytowany przez: andreas50, w: 2007/08/29 13:46
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
andreas50
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/29 13:54
Jeżeli zaś chodzi o instalację Stana Meyer'a to bardzo trudno się ją stroi by była w rezonansie i dawała odpowiednią ilość gazu i druga sprawa to bardzo wąski zakres częstotliwości w którym jest rezonans.
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
andreas50
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/08/29 21:44
Małe sprostowanie do tego co napisałem powyżej- gaźnik Pogue brał ogrzewanie ze spalin anie jak napisałem z układu chłodzenia - musiałem z czym innym pomylić. Wygląda na to że GEET jest uproszczoną wersją gaźnika Pogue.Zasadę działania GEET wyjaśniłem dość dobrze tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=106471&postdays=0&postorder=asc&highlight=wodorowy&start=360&sid=dee5b6d7cd43253d4bf2022c7a5ff453 Piszę to dla osób nie obeznanych z zagadnieniem.
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
kotek34
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/09/01 09:29
Witam! @andreas50 dzieki za zabranie glosu w temacie. Jesli chodzi o "Palna wode" to ja przymierzam sie do wykonania tego ukladu. Na razie jestem na etapie kompletowania elementow do wykonania sterownika. Bylbyum wdzieczny jesli powiedzialbys cos wiecej na temat tego rzekomego bledu w schemacie. Pozdrawiam!
Edit: Wlasnie zapoznaje sie z linkami podanymi od kolegi @andreas50 i wszystko staje sie jasne. Cala ta instalacja oraktyznie nie ma zadnych szans na dzialanie...
Edytowany przez: kotek34, w: 2007/09/01 09:47
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
djbkey
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/09/01 10:38
Jeżeli chodzi o "palną wodę" to wcale nie musisz robic takiego układu jaki jest tam pokazany rozkład wody na wodór i tlen odbywa sie na asadzie rezonansu i dostrojenia układu do aparatury tak aby powstało zjawisko "fali stojacej" proponuje zapoznać się z "grzałką" na stronie prof. Pająka jej budowa i zasada działania oras sposoby dostrajania wiele Ci wyjasnia w tej kwestii. Do maksymalnego efektu rozłożenia czasteczek wody najwazniejsze sa: dobranie elementów aparatury, dostrojenie układu do tych elementów aby powstało zjawisko "stojącej fali" istotne tez jest własciwre dobranie napięcia elektrolizy oraz podmagnesowanie. Życzę powodzenia
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
diesel42
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/09/01 22:51
Tak sobie myślałem niedawno nad kwestią zasilania silników wodorem i są oczywiście pewne mankamenty a jednym z takich najbardziej "widocznych" to kłęby pary wodnej wydostające się z rury wydechowej, w końcu to tak jakby na 100 km musiało "odparować" kilka litrów wody, i efekt pewnie będzie taki jak na filmie: http://waterpoweredcar.com/nz/OneNews_NZ_TV1_03-08_03.wmv
niby to nic bo to tylko woda ale ciężko będzie wytłumaczyć policjantom na kontroli drogowej że jeździ się na wodzie i dlatego tak dymi Pewnie od razu zabiorą nam dowód i każą zrobić przegląd, niby zawsze można powiedzieć że takie paliwo nalałeś na stacji ... ale jeśli idzie o zasilanie wodą agregatów prądotwórczych to już inna historia bo tam nikt nie sprawdza "wyziewów" z silnika . pozdrawiam
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
andreas50
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/09/01 23:17
Wszystko to prawda o fali stojącej o czym pisał djbkey . Można powielić Stana Meyer'a budując układ na dwóch 555 w którym pierwszy pracuje na niskich częstotliwościach do 1 kHz o wypełnieniu 50% i steruje drugim 555 pracującym na częstotliwościach rzędu kHz (oczywiście obydwa generatory płynnie regulowane ) też o wypełnieniu 50%, zakładając, że dwie rury i woda są kondensatorem i woda jest dobrym die elektrykiem. Stan Meyer na biegunie dodatnim i ujemnym dodawał cewki z tym, że na ujemnym biegunie była cewka o zmiennej indukcyjności i strojenie odbywało się poprzez strojenie tą regulowaną cewką i częstotliwością pierwszego i drugiego generatora. Dlatego napisałem wyżej ,że trudno się stroi aparaturę Stana Meyer'a ,bo parametry zależą od parametrów rurek , czyli długości i średnicy rurek i indukcyjności obydwu cewek ,jak również od częstotliwości obydwu generatorów. Jak widać z powyższego, zestrojenie tylu parametrów jest niezmiernie trudne. Życzę powodzenia w pracy.
Edytowany przez: andreas50, w: 2007/09/01 23:22
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
tomekf2
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/09/02 11:47
Bardzo mnie cieszy fakt, że autor tego tematu sam doszedł do wniosku, że ta instalacja nie ma żadnych szans zadziałać. I wcale nie chodzi tutaj o trudności w wykonaniu czy dostrojeniu układu.
Autor tego wynalazku twierdzi, że ten prosty układ jest na tyle wydajny, że może w sposób ciągły zasilać silnik samochodu i to przy wkładzie energetycznym w rozkład wody na gaz HHO na poziomie kilkunastu, no może kilkudziesięciu Watt.
Przy założeniu, że silnik ma 50 km (37285 Watt = 37,285 kW) i układ będzie pobierać dajmy na to 37 Watt, to mamy 1000 krotny przyrost energetyczny 100000% wydajności Łoł, aż trudno policzyć te zera 
Tyle na ten temat!!! Wystarczy pomyśleć i to tylko troszeczkę 
Poruszono tutaj również temat 'grzałki telekinetycznej' opisanej przez niejakiego dra Pająka. Pozwolę sobie tutaj napisać o tym cudownym urządzeniu trochę więcej. Otóż grzałka ta zbudowana jest z dwóch dzwonków (a właściwie dwóch czasz dzwonkowych) ustawionych jedna w drugiej i dostrojonych w ten sposób, aby wpadały w rezonans przy 50 Hz (częstotliwość prądu zmiennego w naszej domowej instalacji elektrycznej). Czasze podłączone są do zasilania 230V i po włożeniu do wody w błyskawiczny sposób ją zagotowują. Autor tego wynalazku twierdzi, że jego grzałka zużywa jakieś 10 razy mniej energii niż w przypadku użycia tradycyjnej grzałki elektrycznej.
I tu jest problem, bo taki układ oczywiście działa jak grzałka, tylko że podczas pracy pobiera prądu na maxa !!! Tyle na ile pozwoli instalacja i jej zabezpieczenia !!! I to bez żadnego znaczenia, czy dzwonki są w rezonansie, czy nie Jedynym 'cudownym' efektem działania tej grzałki są wywalone korki i zagrzane w ścianach kable, no i oczywiście kilkakrotnie wyższy rachunek za energię 
Pozdrawiam, Tomek
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
diesel42
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/09/02 20:40
Przy założeniu, że silnik ma 50 km (37285 Watt = 37,285 kW) i układ będzie pobierać dajmy na to 37 Watt, to mamy 1000 krotny przyrost energetyczny 100000% wydajności Łoł, aż trudno policzyć te zera
nie do końca się z Tobą zgodzę, zauważ że taki sposób myślenia byłby dobry gdyby próbować robić"zwykłą" elektrolizę na 12V stałym napięciem, ale przecież każdy "patent" polegający na zasilaniu auta wodą nie polega na podaniu napięcia stałego 12V ale innego kształtu i tu jest cały "szczegół" bo widocznie woda przy podawaniu takiego napięcia duuużo łatwiej ulega rozszepieniu na H2 i O2 . W końcu " nie na darmo" zginęli ludzie którzy odkryli sposób na zasilanie wodą aut i fakt faktem jest że jest to możliwe.
Co do fali stojącej to taki efekt występuje (chyba) w mikrofalówkach.
pozdrawiam
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
andreas50
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/09/02 22:52
Chciałbym się jeszcze odnieść do tego co napisałem na forum elektroda - "powoduje nie do końca wyjaśnione zjawisko częściowego rozkładu wody na wodór i tlen . Prawdopodobnie namagnesowany i rozgrzany do temp. ok. 400 st C. pręt zachowuje się jako swego rodzaju katalizator." Otóż po pierwsze można, a nawet trzeba stosować pręt ze stali 310 o dużej zawartości Niklu, jako katalizator. I po drugie prawdopodobnie , gdzieś na 95% poznałem już zjawiska zachodzące w reaktorze GEET i mogę powiedzieć tylko tyle, że nie jest to tylko częściowy rozkład wody na wodór i tlen , ale o wiele bardziej skomplikowane reakcje wykorzystujące parę wodną i benzynę. Prawdopodobnie można byłoby zastosować zamiast benzyny olej napędowy po odpowiednim zmodyfikowaniu parametrów reakcji, takich jak ciśnienie i temperatura. Niestety to jest jeden z ostatnich postów, albowiem z przyczyn obiektywnych nie będę mógł pisać ani odpowiadać na Wasze posty - do bliżej nieokreślonego czasu. Prawdopodobnie dopiero zimową porą będę dostępny, ale to też nie jest pewne na 100%. Zobaczymy... andreas50.
Edytowany przez: andreas50, w: 2007/09/02 22:54
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
Dolas
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/09/09 10:41
witam ponownie mam pytanie dlaczego ta instalacjia ma nie działać czy ktoś z forum wykonał ją sobie? pewnie nikt wiec dlaczego odrazu zakładać ze cos nie działa wezcie mi to wyjasnijcie dlaczego water car ma nie działać bo nie rozumiem waszego toku myslenia. z jednej strony zakładacie ze ogniwo joego działa a z drógiej odrzucacie inne wynalazki
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
diesel42
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
Odp:Water Car - True or false...? - 2007/09/09 11:15
water car działa tylko trzeba wykonać odpowiednią instalację do produkcji wodoru + kilka innych problemów jak np. rdzewiejący wydech itp.
|
|
Administrator wyłączył możliwość wysyłania postów przez anonimowych użytkowników. |
|