rzepak
Gość
 Fresh Boarder
Posty: 0 |   |
|
coś dziwnego ... - 2007/03/08 11:53
Witam Szukałem sobie w necie na temat budowy ogniwa itp. i znalazłem coś ciekawego : Zobaczcie na początek na stronę ( link poniżej ) - myślę że wiele osób z tego forum już tam było , oto ta strona : http://forum.o2.pl/temat.php?id_p=3885559&id_f=114 czy nie uważacie że brakuje tam kilka postów bo wypowiedzi użytkownika " OK "są jakby wyrwane z kontekstu , a teraz zobaczcie na zapis rozmowy z poprzedniej strony ale na stronce : http://www.frazpc.pl/b/102767
przecież jak byk widać że zostały usunięte posty gościa który pisze że odpalił skode 120 na orgon , chodzi o posty ( umieszczam je tutaj na wypadek jakby ktoś usunął posty z tamtej strony ) ciekawe czemu zostały usunięte :
Joe_konstruktor Udało mi się wykonać działające ogniwo Joego którym zasiliłem moją skode 120 Niestety po 2 dniach przestało działać. Czy ktoś miał podobne doświadczenia? Proszę o kontakt !
IP i czas połączenia logowane. [04.03] 10:21 co to jest i z czym sie to je
IP i czas połączenia logowane. [04.03] 11:09 Joe-konstruktor Jest to tzw ogniwo orgonalne za pomocą którego można zasilić samochód! Do konca nie wiadomo skąd bierze sie energia w ogniwie ale teraz już wiem że to działa Wytwarza się z niego jakiś dziwny gaz zwany orgonem który jest w stanie zasilić silnik samochodu Co ciekawe auto sie nie grzeje !!
IP i czas połączenia logowane. [04.03] 16:40 O K Powiedzmy że Ci wierze, z czego otrzymałeś to ogniwo? A i jeszcze jedno- jak silnik sie nie grzeje to znaczy że nie pracuje, bo nawet kręcenie wału rozrusznikiem powoduje powstanie ciepła. Poprostu tarcie panie odkrywco.
IP i czas połączenia logowane. [04.03] 17:42 hiehiehihihi Słyszałem o tym ale to nie jest możliwe. Przecież silniki działają na zasadzie kontrolowanego wybuchu, a tu są pogłoski że nawet nie trzeba tego ogniwa podpinać. Nie ma co wybuchać, co wydzielać ciepła bo nic nie działa. No chyba że te samochody unoszą się samoistnie w powietrzu... tylko jak wtedy nimi sterować? hehehehehehhe wot i bajka
IP i czas połączenia logowane. [04.03] 18:22 joe_konstruktor Ogniwo wykomałem z dwóch kawałków rur z nierdzewnej stali jedna większa a druga mniejsza włozona do tej większej.Całość zalana wodą w szklanym słoju w taki sposób że obydwie rury się nie dotykają.Przez denko słoja wypuściłem wężyk z tworzywa sztucznego który wsunąłem do gardzieli gażnika w samochodzie.Właśnie doszedłem do wniosku że ma znaczenie rodzaj wody.Woda z kranu musi być co jakiś czas wymieniana. Co dziwne ogniwo zaczeło działać dopiero po 1 dniu od zalania wody do słoika.Pojawiły się dziwne białe bąbelki wewnątrz. W samochodzie zupełnie odciąłem dopływ benzyny podczas prób jednak osobiście sądzę że lepiej jednak zostawić konwencjonalne źródło zasilania silnika. Co do temperatury nie miałem na myśli że jest zupełnie zimny ale jest sużo zikmniejszy niż podaczas pracy na benzynie.Szukam ludzi którzy mają jakieś doświadczenia na ten temat.Możliwe że pominąłem coś istotnego i dlatego ogniwo po kilku dniach wysiada?
IP i czas połączenia logowane. [04.03] 18:40 O K Czy samochód po uruchomieniu jechał czy może popracował chwile i zgasł?
IP i czas połączenia logowane. [04.03] 19:14 joe_konstruktor Samochód po uruchomieniu normalnie jechał,zaznaczam że gażnik był opróżniony z benzyny.Silnik działał nierówno jednak sądzę ze to kwestia regulacji zapłonu.Bez problemu rozwijał 70km/h.Zaobserwowałem także ,że muszą być cylindry.Po włożeniu do słoja 2-ch płytek ze stali nierdzewnej nic się nie dzieje tzn nie mozna zapobserwować wspomnianych białych bąbelków wewnątrz
IP i czas połączenia logowane. [04.03] 19:28 O K Nie bardzo rozumiem :" Zaobserwowałem także ,że muszą być cylindry". Możesz to wytłumaczyć?
IP i czas połączenia logowane. [04.03] 21:17 joe_konstruktor Chodzi o elementy ze stali nierdzewnej zanurzone w wodzie w słoju. Muszą mieć cylindryczny kształt.Gdy zastosowałem zamiast cylindrów płytki uatawionw w stosunku do siebie równolegle ogniwo nie zadziałało Ciekawe jest również że wewnątrz słoja w czasie pracy silnika tworzy się ciśnienie ,wprost proporcjonalne do prędkości samochodu. Doprowadziło to do pęknięcia słoika.
IP i czas połączenia logowane. [04.03] 22:43 youpi czyżby energia punktu zerowego ??
Panie konstruktor... ciężko Ci to będzie wytłumaczyć (modelowo) bez użycia teorii której nie ma
pozwolisz, że będę obserwował topik ... moze być interesujący
reaktywowałem się... ... drżyjcie pomidorki
---------------------------------------------------------------------------- /> Zakładamy klub... KLUB OPEL OMEGA ... www.klubopelomega.webpark.pl - tymczasowa
---------------------------------------------------------------------------- /> Nieważne, że nie znasz ortografii! Grunt, że wysłowiłeś myśl i wysłałeś ją w Internet... A właściwie nie musi w tym być nawet żadnej myśli -- wystarczy, że dobrze ci z tym, żeś napisał... (Lucia Muąková)
IP i czas połączenia logowane. [04.03] 23:05 Joe_konstruktor Cóż...zapewne tak ale faktem jest że działa!
IP i czas połączenia logowane. [04.03] 23:53 Mrocznysław Szczerze mowiac jestem bardzo sceptyczny. Moze jakies foty na ktorej uwiecznisz to ogniwo?
IP i czas połączenia logowane. [05.03] 00:04 Mrocznysław Szczerze mowiac jestem bardzo sceptyczny. Moze jakies foty na ktorej uwiecznisz to ogniwo? Wiem ze to nie potwierdzi tego do konca ze dziala (w co watpie) ale jestem ciekaw.
IP i czas połączenia logowane. [05.03] 10:00 joe_konstruktor Postaram się opublikować jakieś zdjęcia choć nie wierzę aby ludzie sceptycznie nastawieni do tematu mogli przez to zmienić zdanie.Celem mojego topiku jest poznanie ludzi którzy prowadzą bądź prowadzili podobne eksperymenty z ogniwem.Trudno mi uwierzyć ,że nikt tego nie próbował zważywszy na fakt,że budowa ogniwa jest stosunkowo prosta(może właśnie dlatego?) Wczoraj wieczorem wyregulowałem zapłon do pracy z ogniwem.Auto zachowje się tak jak zasilane tradycyjnym paliwem.Przejechałem bez problemu bez mała 50km! Muszę jednak dokłądnie prztestować awaryjność ogniwa.Puki co przekonałem się że woda destylowana w ogniwie daje lepsze efekty niż zwykła woda z kranu.
IP i czas połączenia logowane. [05.03] 18:19 Septimus Zdjecia ja tez chetnie zobacze. Powodzenia w pracy.
IP i czas połączenia logowane. [05.03] 20:28 diabeł_diabeł Kiedy jeszcze było ciepło, zrobiłem też to ogniwo, ale niestety projekt upadł z przyczyn technicznych - woda przeciekała dołem. A zrobiłem je tak - wziąłem kawałek rynny, mniej więcej 80cm, do tego włożyłem 70-cm kawałek rurki fi 3cm, kabelki do rurki i do rynny podpiąłem i podłączyłem do akumulatora. Bąbelki były prawie natychmiast (dużo większe ogniwo niż kolegi opisującego swoje), podpiąłem do gaźnika. Niestety nie udało mi się wykonać dostatecznie szczelnego zamknięcia dna (pomysł ze słoikiem wypróbuję pewnie jutro , więc woda wyciekła sobie powoli. Silnik chodził jakieś 15 minut, ale nie wiem, czy na benzynie, czy na ogniwie Mam elektryczne odcięcie paliwa, więc łatwo mi je odciąć kiedy chcę.
IP i czas połączenia logowane. [05.03] 20:32 diabeł_diabeł I jeszcze woda - zwykła deszczówka z beczki Ogniwo po kilku dniach może wysiadać z 2 powodów: albo się rozładowuje szybko i nie ma się jak naładować z powodu niskiej zawartości orgonu (nobel za tę wypowiedź , albo się coś dzieje niedobrego z wodą, że traci zdolności koncentracji orgonu.
IP i czas połączenia logowane. [05.03] 20:38 diabeł_diabeł I jeszcze jedno pytanie - jakie napięcie podłączyłeś do ogniwa (u mnie to 12V z akumulatora).
IP i czas połączenia logowane. [06.03] 10:37 joe_konstruktor Ciesze sie że wreszcie odezwał się ktoś kto praktykuje te badania.Moje napięcie wynosiło również 12V z tym że było to napięcie z małego zasilacza 800mA stąd zapewne w moim przypadku bąbeli pojawiły się później. Interesuje mnie gdzie umieściłeś rurkę doprowadzającą orgon? Podobno Joe nie wkładał jej wogóle do dolotu powietrza ale w to akurat to już trudno mi naprawde uwierzyć. Silnik w twoim aucie jest benzynowy? Ciekawi mnie jak by to było z dieslem...
Z ostatniej chwili: im więcej wytrąca się żelaza z wody tym mniej wydajne jest ogniwo.Objawia się to rdzawym osadem w wodzie. Bardzo ważna jest symetria ogniwa.Poza tym ja podłączałem ogniwo już odłączone od zasilania a ty?
IP i czas połączenia logowane. [06.03] 10:43 joe_konstruktor Jeszcze jedno - zanim podłączysz ogniwo wypal paliwo z gaźnika bo silnik mógł pracować na resztce paliwa która tam była.Choć w twoim przypadku 15 min to troche za długo więc pewnie działał chwile na orgonie. Z notatek Joego wynika że ogniwo musi być szczelne więc pewnie tu leży przyczyna. W moim przypadku jak dotąd ogniwo bez problemu działało 2 dni. Później musiałem je podładowywać.
|